مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-18اقتصادي

برداشت 1000 تن چغندرقند در پلدشت


مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از برداشت بیش از از یک هزار تن چغندرقند از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

- سلیم زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت محصول چغندر قند از اراضی کشاورزی پلدشت افزود: این محصول کشاورزی نسبت به سایر محصولات 3 الی 4 برابر درآمدزایی بیشتری را نسیب کشاورزان می کند.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 820 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت این محصول کشاورزی رفته است افزود: پیش بینی می شود یک هزار تن محصول کشاورزی که در قند از اراضی این شهرستان برداشت شود.

وی در ادامه با تاکید بر افزایش 4 برابری سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در شهرستان پلدشت نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: نیاز آبی چغندرقند نسبت به سایر محصولات کشاورزی 50 درصد کمتر است و این موجبات آن را فراهم کرده است تا بسیاری از کشاورزان اقدام به کشت این محصول بکنند.

سلیم زاده افزود: میانگین عیار چغندر قند در حالت معمولی یک و نیم است که این چغندر قند بیش از دو و نیم واحد نسبت به عیار استاندارد از خلوص شکری برتر برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت همچنین فرایند کاشت، داشت و همچنین برداشت این محصول را کاملا مکانیزه و توسط دستگاه های پیشرفته یاد کرد و افزود: فرایند یاد شده کاملا متناسب با استانداردهای به روز جها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 1000 تن چغندرقند در پلدشت

برداشت 1000 تن چغندرقند در پلدشت