مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 15:002021-11-16اقتصادي

عرضه اوراق دولتی براساس کشش بازار سهام


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه اوراق دولتی را بر اساس کشش بازار سرمایه خواند.

- به نقل از بازار سرمایه، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فروش اوراق دولتی گفت: بازار بدهی و بازار سرمایه دو بازار مجزا هستند که در کل دنیا در کنار هم فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: فردی که سهام خریداری می کند به ندرت اتفاق می افتد که سهام خود را بفروشد و اقدام به خرید اوراق مشارکت یا اوراق بدهی کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: ما قصد داریم بازار بدهی را بزرگ کنیم تا هم دولت و هم شرکت های خصوصی به راحتی از این بازار تامین مالی کنند.

عشقی با بیان اینکه براساس کشش بازار سرمایه اقدام به عرضه اوراق دولتی می کنیم گفت: نهادهای مالی مانند بانکها، بیمه ها و صندوق های سرمایه گذاری باید براساس مقررات، بخشی از دارایی خود را اوراق خریداری کنند و در زمانی که قرار است اوراق عرضه شود ما میزان توانایی آن ها در خرید اوراق را می سنجیم و برهمین اساس خریداران اوراق مشخص می شوند.

وی با اشاره به اینکه سهامداران حقیقی این اوراق را خریداری نمی کنند ادامه داد: این گونه نیست که اوراق روی میز باشد و به مردم بگوییم سهام بفروشند و اوراق خریداری کنند، زیرا 99 درصد این اوراق قبلا بازاریابی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه اوراق دولتی براساس کشش بازار سهام

عرضه اوراق دولتی براساس کشش بازار سهام