مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 11:252021-11-16پزشكي

آنوسمیا چیست و چقدر خطرناک است؟


توانایی تشخیص بوها به این صورت است که مولکولی که بو را به همراه دارد و از ماده اصلی جدا می شود، گیرنده های عصبی موجود در بینی را تحریک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، آنوسمیا به علل متعددی ایجاد می شود که از آن جمله می توان به بیماری هایی چون: تومورهای مغزی، اعمال جراحی و ضربه های مغزی، آسیب ناحیه بینی، کم کاری تیرویید، مشکلات هورمونی، آلرژی، عفونت سینوس ها، پارکینسون، اسکیزوفرنی، آلزایمر، پولیپ بینی؛ داروهایی چون: آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین؛ مصرف طولانی مدت الکل، کوکایین، سیگار؛ و سایر عوامل مانند رادیودرمانی، سوءتغذیه، بالا رفتن سن، آتش سوزی، نشت گاز و … اشاره کرد.

البته علت اصلی این پدیده بیشتر در نتیجه سرماخوردگی است که سینوس ها، مسیرهای عصبی و گیرنده های عصبی در بینی در نتیجه ترشحات بینی مسدود می شوند.

خوشبختانه علاوه بر درمان های دارویی و شیمیایی، درمان های طبیعی متعددی نیز برای این عارضه شناسایی شده است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم: سیر سیر گیاهی است که سرشار از مواد ضد باکتریایی و ضد ویروسی می باشد که گرفتگی بینی را رفع می کند و مسیرهای بسته را باز می نماید.

سیر ماده ای ضدالتهاب است و مسیرها را گسترده می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنوسمیا چیست و چقدر خطرناک است؟

آنوسمیا چیست و چقدر خطرناک است؟