مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-16سياسي

همه پیامبران برای صلح و گسترش عدالت از طرف خداوند آمده اند


رهبران دینیِ مسیحیت و اسلام برای مهم ترین آموزه خداوند که حفظ جایگاه و کرامت انسان است باید تلاش کنند تمامی بشر در کنارهم زندگی مسالمت آمیز، - همراه با معنویت و اخلاق داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و حجت الاسلام سعید جازاری رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) با اساتید، محققان و دانشجویان دانشکده شورای جهانی کلیساها در ژنو دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام سعید جازاری با تأکید بر اصول شیعه گفت: شیعه، برخلاف جریان اکثریتی اهل سنت، در تعامل و گفت وگوی بین ادیانی از نقاط و اصول مشترک مهمی با مسیحیت و کلیسا برخوردار است.

اصولاً مفاهیم الهیاتی و کلامی در اندیشه شیعه بر اصولی مبتنی است که در دو دین مهم یهودیت و مسیحیت نیز جنبه اساسی و مبنایی دارند.

مسائلی مانند شهادت، شفاعت، عصمت، رجعت، توسل، ایمان به غیب و مانند آنها در میان اندیشه ورزان شیعه و کلیسا از عناصر مشترک ایمانی به شمار می آیند.

رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) افزود: ما بر این باوریم که بخشی از تمایز و تفاوت میان ادیان و مذاهبِ به مبانی فرهنگی در جغرافیای مختلف و بخشی به جریان سازی های سیاسی باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه پیامبران برای صلح و گسترش عدالت از طرف خداوند آمده اند

همه پیامبران برای صلح و گسترش عدالت از طرف خداوند آمده اند