مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 06:252021-11-16اجتماعي

خشکسالی یا تغییر اقلیم؟


بارش های برف و درست کردن آدم برفی همیشه جزو بهترین خاطرات ما در دوران کودکی بوده است اما چند سالی است دیگر خبری از بارش های برف و باران دهه های گذشته مشاهده نمی شود و همه از خشکسالی سخن می گویند.

- در سالیان اخیر شاهد کاهش حجم آب رودخانه ها و سدها بودیم که این روند زندگی کشاورزان و حتی مردم شهرها را با اختلال روبه رو کرده است؛ کم آبی طی سالیان اخیر موجب اضافه برداشت از دشت قزوین نیز شده است و همین امر موجب برداشت بیش از حد مجاز از سفره های زیرزمینی شده است.

یدالله ملکی، مدیرعامل آب منطقه ای به ایسنا می گوید: سال 99 خشکسالی را پشت سر گذاشتیم در سال آبی 1400 نیز تا ابتدای آبان وضعیت خوبی نداشتیم، اگر آمار را بررسی کنیم نسبت به درازمدت 63 درصد کاهش بارندگی داشتیم تا اول ابان حدود 10 میلی متر، سال گذشته نیز 20 میلی متر بارندگی داشتیم و این در حالی است که در درازمدت 26.

5 میلی متر بارندگی داشتیم، تا کنون وضعیت خوبی نداریم و اتفاقات آذر و زمستان مشخص نیست و پیشبینی می شود پاییز و زمستان خوبی نداشته باشیم و بارش ها کمتر از حد نرمال باشد.

وی ادامه می دهد: چون طی یکسال اخیر دوره خشکسالی را پشت گذاشتیم ذخایر آب سطحی تحلیل رفته و از منابع آب زیرزمینی هم استفاده کردیم و با توجه به خشکسالی چاه ها از بهمن ماه شروع به فعالیت کردند در حالی که چاه ها با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی یا تغییر اقلیم؟

خشکسالی یا تغییر اقلیم؟