مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 06:002021-11-16پزشكي

شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی در بین کارمندان


کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: کارمندان با ایجاد تغییرات و رعایت اصول ارگونومی در محل کار خود می توانند از بروز بسیاری از اختلالات اسکلتی عضلانی ناشی از کار پیشگیری کنند.

- حمید زنده بودی اظهار کرد: در دنیای امروز، تمامی افرادی که به نوعی شغلی را بر عهده دارند، بسته به ماهیت شغل شان در معرض تعدادی از عوامل زیان آور محیط کار قرار می گیرند.

وی ادامه داد: لازم به توضیح است که این عوامل زیان آور تنها محدود به مشاغل سخت و طاقت فرسای صنعتی نشده و حتی افرادی که وظایف اداری کار با رایانه و نشستن طولانی مدت پشت میز را انجام می دهد نیز به فراخور خود در معرض پاره ای از عوارض ناشی از کار قرار می گیرند که از جمله آن می توان به بروز اختلالات اسکلتی عضلانی اشاره کرد.

کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان تنگستان تاکید کرد: این افراد بایستی توجه کنند که علاوه بر انجام نرمش های حین کار و بلند شدن و جابه جا شدن از روی صندلی، با رعایت تعدادی از اصول بسیار ساده ارگونومی و بهبود ایستگاه کاری خود نیز می توانند تا حد زیادی از بروز عوارض ناشی از این سبک کاری پیشگیری کرد.

زنده بودی با اشاره به صفحه های نمایشگر در محیط کار بیان کرد: شخص بایستی فاصله نمایشگر با خود را به اندازه فاصله یک دست تنظیم نمایند، ارتفاع نقطه بالای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی در بین کارمندان

شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی در بین کارمندان