مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 04:252021-11-16پزشكي

شمار قابل توجه واکسن نزده ها در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تنها راه برون رفت از بیماری کرونا را واکسیناسیون حداکثری و مشارکت تمامی مردم عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر سید مهدی طباطبایی گفت: از ابتدای برنامه واکسیناسیون کرونا تا کنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از 667 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است و پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای 18 سال حدود 66 درصد رسیده است، که از این تعداد 41 درصد 2 دوز واکسن را دریافت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: علیرغم اینکه بیش از 10 ماه از برنامه واکسیناسیون می گذرد، حدود بیش از نیم میلیون نفر از هم استانی ها برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند و حدود یک میلیون نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت نکردند.

وی از همه هم استانی ها درخواست کرد برنامه واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند.

دکتر طباطبایی با اشاره به تزریق دوز سوم (یادآور) افزود: مطالعات علمی نشان می دهند، تزریق روز یادآور برای افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده اند باعث اثربخشی بیشتر دوز های قبلی خواهد شد، به همین منظور افراد بالای 60 سال که 4 ماه از نوبت دوم واکسن آن ها گذشته و یکی از واکسن های سینوفارم یا برکت را دریافت کرده اند توصیه می شود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار قابل توجه واکسن نزده ها در سیستان و بلوچستان

شمار قابل توجه واکسن نزده ها در سیستان و بلوچستان