مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 19:152021-11-15بين الملل

جمهوری آذربایجان در مرز با ایران گذرگاه گمرکی جدید ایجاد می کند


یک مقام جمهوری آذربایجان گفته این کشور قصد دارد در مرز با ایران یک گذرگاه گمرکی جدید ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه ، الشاد نوریف مدیر پارک صنعتی-شیمیایی سومقاییت با تأکید بر اهمیت منطقه اقتصادی دره آراز همچنین گفته که یک بزرگراه دیگر نیز از پارک اقتصادی منطقه اقتصادی دره آراز به سمت ایران احداث خواهد شد.

 این خبر چند روز بعد از آن اعلام می شود که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در واکنش به هشدارهای اخیر جمهوری آذربایجان مبنی بر بازرسی شهروندان و وسایل نقلیه ارمنستان در بخشی از جاده گوریس-کاپان گفته بود  دولت ارمنستان تصمیم گرفته تا شهروندان و وسایل نقلیه این کشور از جاده جایگزین استفاده کنند.

پاشینیان در سخنرانی خود یادآور شد که از آگوست 2021 (سه ماه پیش)، مقام های جمهوری آذربایجان از کامیون های باری ایران در بخش های عیوزلی و چایزمی که از قلمرو آنها در جاده گوریس-کاپان عبور می کنند، عوارض گمرکی دریافت می کند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین تاکید کرد که بهره برداری از این جاده به مفهوم آن است که مشکلاتی را که مقام های جمهوری آذربایجان برای کامیون های باری که به ارمنستان سفر می کنند، برطرف می کند و کامیون های باری ایران هم اکنون می توانند در حال حاضر از این جاده جدید استفاده کنند و از پرداخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان در مرز با ایران گذرگاه گمرکی جدید ایجاد می کند

جمهوری آذربایجان در مرز با ایران گذرگاه گمرکی جدید ایجاد می کند