مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-15پزشكي

37 هزار کودک در خراسان جنوبی اید غربالگری بینایی شوند


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از زمان آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در استان تنها 16 هزار کودک مراجعه کردند در حالی که سهم استان غربال 37 هزار کودک است.

- حسن شرفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: تنبلی چشم یک اختلال بوده که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

وی سن طلایی درمان تنبلی چشم را قبل از 5 سالگی عنوان کرد و افزود: اگر شناسایی و مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به کم بینایی و حتی نابینایی خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون برنامه 3 تا 6 سال در استان غربال بینایی شده اند.

شرفی ادامه داد: تمامی کودکان گروه هدف باید غربال بینایی شده تا در صورت وجود مشکلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقع از مشکلات و ناهنجاری های بعدی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه سهم تعیین شده از سوی بهزیستی کشور در پوشش کودکان زیر 6 سال برای استان 37 هزار نفر است، گفت: تاکنون فقط 16 هزار کودک برای انجام تست مراجعه داشته اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی تعداد مراکز دائمی غربالگری بینایی کودکان در استان را 44 پایگاه فعال اعلام کرد و گفت: از ابتدای آبان ماه 680 مرکز غیر دائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعین کار غربال را انجام می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

37 هزار کودک در خراسان جنوبی اید غربالگری بینایی شوند

37 هزار کودک در خراسان جنوبی اید غربالگری بینایی شوند