مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-15اجتماعي

خیرآباد؛ سردترین نقطه کشور در هفته گذشته را بشناسید


در چند روز گذشته ایستگاه خیرآباد سردترین ایستگاه هواشناسی کشور ثبت شد.

- این روزها که ناگهان پاییز از سرما به خود لرزید و قبای زمستان بر تن کرد؛ در زنجان راه مواصلاتی بیش از 30 روستا برای یک روز بسته ماند، محورهای زنجان - طارم، زنجان تهم - چورزق و زنجان - دندی - تخت سلیمان به علت کولاک شدید و نبود دید کافی مسدود و تردد در مسیرهای کوهستانی نیز با زنجیرچرخ ممکن شد.

در این روزها خیرآباد همواره سردترین ایستگاه هواشناسی کشور ثبت شد و دما در این ایستگاه به منفی 9 درجه نیز رسید و این در حالی است که چند کیلومتر آن طرف تر ایستگاه چورزق با 15 درجه سیلسیوس گرم ترین ایستگاه استان اعلام شد؛ به عبارت دیگر استان زنجان در یک روز در دو منطقه متفاوت شاهد آب و هوای بهاری و زمستایی در پاییز بود.

خیرآباد کجاست؟ خیرآباد، روستایی در 35 کیلومتری مرکز استان زنجان است و در هم جواری جاده زنجان - تهران که داری خاک حاصلخیز و منطقه ای کاملاً مسطح یا به عبارت دیگر در دشت قرار دارد و از سمت شرق در راستای گنبد سلطانیه قرار دارد.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، جمعیت این روستا 2764 نفر (823 خانوار) بوده و ارتفاع این روستا از سطح دریا 1767 متر بوده و متوسط بارندگی بلندمدت آن 284 میلی متر و متوسط تعداد روزهای یخ بندان آن نیز 142 روز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیرآباد؛ سردترین نقطه کشور در هفته گذشته را بشناسید

خیرآباد؛ سردترین نقطه کشور در هفته گذشته را بشناسید