مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 06:552021-11-15بين الملل

مذاکرات «چارچوب هماهنگی» شیعیان برای بازگشت جریان صدر و تشکیل دولت توافقی


در حالی که ائتلاف دوله القانون اعلام کرده درهای هیأت هماهنگی گروه های شیعی عراق به روی همه طرف های سیاسی باز است، مقامات سیاسی عراقی از تداوم رایزنی این هیأت با گروه های سیاسی مختلف از جمله جریان صدر برای تشکیل دولتی توافقی خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه های عراقی گزارش می دهند که در پی نشست اخیر نخست وزیر، رییس جمهور و رییس شورای عالی قضایی عراق با هیأت هماهنگی گروه های شیعی عراق موسوم به چارچوب هماهنگی ، از شدت تنش های سیاسی کاسته شده است و نیروهای حاضر در این هیأت در حال رایزنی با جریان صدر به منظور تشکیل یک دولت توافقی هستند.

عباس المالکی عضو ائتلاف دوله القانون عراق در گفت وگو با روزنامه المدی تصریح کرد: اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر خارج شدن نوری المالکی از چارچوب هماهنگی صحیح نیست و چه بسا که هدف از آن، منحرف کردن افکار عمومی و دستیابی به دستاوردهای سیاسی مشخصی باشد .

چارچوب هماهنگی به دنبال احیای بیت شیعه است وی افزود: چارچوب هماهنگی تشکلی منسجم  و یک پایگاه سیاسی است که می تواند فراکسیون بزرگتر را در مجلس تشکیل دهد و در این راستا در حال مذاکره با گروه های سیاسی تأثیرگذار در کشور است، هرچند طبعا باید منتظر تایید نتایج نهایی انتخابات ماند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات «چارچوب هماهنگی» شیعیان برای بازگشت جریان صدر و تشکیل دولت توافقی

مذاکرات «چارچوب هماهنگی» شیعیان برای بازگشت جریان صدر و تشکیل دولت توافقی