مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 00:452021-11-14بين الملل

چرا قطر مخالف عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه است ؟


به نظر می رسد یکی از دلایل مخالفت دولت قطر با عادی سازی روابط کشورهای عربی با دولت دمشق ، هم سویی این کشور با سیاست های ترکیه در موضوع سوریه است .

- یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به نظر می رسد یکی از دلایل مخالفت دولت قطر با عادی سازی روابط کشورهای عربی با دولت دمشق ، هم سویی این کشور با سیاست های ترکیه در موضوع سوریه است .

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه قطر در سفر به آمریکا مبنی بر مخالفت این کشور با عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه و انتقاد تلویحی این دیپلمات قطری از سفر وزیر خارجه امارات به دمشق و دیدار او با بشار اسد رییس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: در زمان وقوع جنگ داخلی در سوریه ، سه کشور عربستان ، قطر و امارات از کشورهای پیشتاز در حمایت از گروه های مسلح در سوریه علیه دولت مرکزی این کشور بودند.

وی ادامه داد: پیش از این نخست وزیر سابق قطر مطرح کرده بود که این سه کشور در حمایت از این گروه های مسلح در سوریه با یکدیگر مسابقه داشتند ولی با توجه به مطرح شدن مسئله هماهنگی با آمریکا در این زمینه ، این موضوع باعث شد که قطر به نوعی از حمایت های خود از گروه های مسلح در سوریه تا حدودی عقب نشینی کند و مدیریت صحنه را به عربستان بسپارد در حالی که به نظر می رسد این صحبت مقام قطری کامل نیست و قطر امور در سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قطر مخالف عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه است ؟

چرا قطر مخالف عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه است ؟