مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 20:402021-11-14اجتماعي

آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است


تا این لحظه در سال جاری موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در داخل استان نداشتیم.

- ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تا این لحظه در سال جاری موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در داخل استان نداشتیم.

مصطفی زبردست، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرساله با کوچ پرندگان مهاجر آبزی از کشورهایی که غالباً هم مرز کشور هستند در شمال و شمال غرب کشور و با توجه به طبیعتی که استان از نظر رودخانه ها، تالاب ها، سدها و مخازن آبی دارد تعدادی از این پرندگان مهاجر و آبزی در این مناطق مستقر می شوند که همین موضوع باعث می شود ما به عنوان یکی از استانی هایی که پتانسیل آلودگی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را داشته باشیم باید یک سری اقدامات بهداشتی و کنترلی را انجام دهیم.

وی با اشاره به این که از اول مهرماه شاهد کوچ پرندگان بودیم که در این رابطه همکاری خوبی را با اداره محیط زیست شروع کردیم، عنوان کرد: بیشتر رودخانه ها، سدها و تالاب ها با تیمی از همکاران دو اداره کل بازدید می شوند، اگر تلفات غیرعادی در پرندگان حیات وحش یا بومی که در مجاورت این تالاب ها هستند گزارش شود، نمونه برداری انجام می شود.

زبردست بیان کرد: ما تا این لحظه در سال جاری موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در داخل استان نداشتیم و با توجه به اهمیتی که این بیماری دارد نیاز است در بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است

آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است