مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 14:352021-11-14بين الملل

مصر از فتح و حماس ناامید شده/ تصمیم قاهره برای تعلیق پرونده آشتی فلسطین


بر خلاف تمامی انتظارات و اظهارات، برخی منابع عالی رتبه در مصر فاش کردند قاهره از برخورد دو جنبش فتح و حماس با اقدامات جدید کشورشان در پرونده آشتی فلسطین که از بیش از 15 سال قبل راکد مانده، - ناامید شده است.

دستگاه اطلاعات مصر نیز تصمیم گرفته تا حصول تضمین ها و موضعگیری های جدی تری از سوی دو جنبش، رایزنی های رسمی را متوقف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این منابع مصری در گفت وگویی ویژه به روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم گفتند: تا این لحظه هیچ پیشرفت مثبت قابل ذکری در پرونده آشتی فلسطین و بازگرداندن اعتماد به دو جنبش فتح و حماس برای به راه انداختن دوباره این پرونده که برای سال ها راکد مانده، حاصل نشده است.

منابع یاد شده اظهار کردند: مصر تمام تلاش خود را کرد و در حال حاضر نیز گهگاه با دو طرف رایزنی می کند؛ اما به نظر می رسد که اختلاف نظرها میان فتح و حماس هنوز بسیار عمیق و بزرگ بوده و مانعی در برابر موفقیت اقدامات مصر هستند به همین دلیل تا الآن پیشرفت قابل ذکری وجود نداشته و شرایط همچنان مبهم و ناپایدار است.

منابع مذکور به رای الیوم گفتند: با توجه به این تنش و وضعیت عدم توافق در فلسطین و نیز استمرار اتهام زنی ها میان عوامل اختلاف نظر دو طرف فلسطینی، دستگاه اطلاعات مصر که حامی پرونده آشتی فلسطین است، گامی را برای تعلیق موقت اقدامات و رایزنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر از فتح و حماس ناامید شده/ تصمیم قاهره برای تعلیق پرونده آشتی فلسطین

مصر از فتح و حماس ناامید شده/ تصمیم قاهره برای تعلیق پرونده آشتی فلسطین