مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 10:402021-11-14پزشكي

جمع آوری 5000 نمونه خون بندناف در کرمانشاه/ این محصول 80 بیماری را درمان می کند


مسئول نمایندگی بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف رویان در کرمانشاه از جمع آوری پنج هزار نمونه خون بند ناف در استان خبر داد.

- جمع آوری 5000 نمونه "خون بندناف" در کرمانشاه/ این محصول 80 بیماری را درمان می کند ایسنا/کرمانشاه مسئول نمایندگی بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف رویان در کرمانشاه از جمع آوری پنج هزار نمونه خون بند ناف در استان خبر داد.

دکتر مریم صاحب یاری در همایشی که امروز (23 آبان) به مناسبت روز جهانی خون بند ناف در سالن اجتماعات بیمارستان بیستون برگزار شد، با اشاره به راه اندازی شعبه بانک خون بندناف رویان در استان از سال 1386 گفت: خوشبختانه طی این مدت پنج هزار نمونه از سطح استان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به کاربرد خون بند ناف در درمان بسیاری بیماری ها گفت: خون موجود در بند ناف و جفت منبع غنی سلولهای بنیادی و خون ساز بوده و در درمان بیش از 80 نوع بیماری از جمله اختلالات لنفوسیتی و سیستم ایمنی، انواع سرطان های خون، کم خونی های مادرزادی و تالاسمی کاربرد دارد.

صاحب یاری خاطرنشان کرد: این خون ارزشمند بطور معمول مانند یک زباله بیولوژیک روانه سطل زباله می شود، اما امروزه این امکان فراهم شده تا این ذخیره بیولوژیکی منحصر به فرد در بانک های خون بندناف ذخیره سازی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری 5000 نمونه خون بندناف در کرمانشاه/ این محصول 80 بیماری را درمان می کند

جمع آوری 5000 نمونه خون بندناف در کرمانشاه/ این محصول 80 بیماری را درمان می کند