مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 04:502021-11-14اقتصادي

افزایش 24 درصدی کسری مخزن آبخوان های خراسان جنوبی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: کسری مخزن آبخوان های استان از مهر 1399 تا مهر امسال با افزایش 24 درصدی نسبت به سال آبی ماقبل به 125.

25 میلیون متر مکعب رسید.

- سعید سروری، شب گذشته 22 آبان، کاهش 48 درصدی بارش در سال آبی گذشته را یکی از عوامل اصلی افزایش 24 درصدی کسری مخزن آبخوان های این استان عنوان کرد و گفت: دشت سرایان و بشرویه به ترتیب با کسری مخزن 16 و 14 میلیون متر مکعب بیشترین کسری مخزن استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، وی متوسط افت سطح آب زیرزمینی آبخوان های استان در سال آبی 1400-1399 را 25 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: بیشترین افت مربوط به دشت خضری جنوبی با 99 سانتیمتر است و دشت های سده و چاهک موسویه شمالی با افت های 96 و 58 سانتیمتر در رده های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: حل بحران آب به سادگی ممکن نیست و باید یک دوره گذار را طی کنیم؛ دوره ای که به دوره ریاضت آبی هم از آن یاد می شود.

وی اجرای سند سازگاری با کم آبی استان را موثرترین راه برای مقابله با وضعیت موجود دانست و گفت: برنامه سازگاری با کم آبی مصوبه ملی است و باید مدیران دستگاه های اجرایی به صورت جدی آن را عملیاتی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 24 درصدی کسری مخزن آبخوان های خراسان جنوبی

افزایش 24 درصدی کسری مخزن آبخوان های خراسان جنوبی