مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 04:152021-11-14اقتصادي

بیش از 60 درصد از مردم نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول بکارند


بیش از 60 درصد از مردمان سرزمین نخل و کوهستان «نیکشهر» در بخش کشاورزی مشغول بکارند.

- ، اظهار داشت: در شهرستان نیکشهر 7 هزار و 700 هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است که ماحصل زحمات کشاورزان سخت کوش این منطقه تولید بیش از 86 هزار تن انواع محصولات است که به بازار مصرف عرضه می شود.

وی با اشاره به وابستگی 85 درصدی کشاورزی منطقه به آب 348 رشته قنات موجود شهرستان نیکشهر است، افزود: از مجموع کل تولیدات زراعی و باغی نیکشهر، 33 هزار تن به تولید نباتات علوفه ای و 27 هزار تن به تولید انواع خرما اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر انبه را شاخص ترین میوه گرمسیری منطقه برشمرد و گفت: از 3 هزار و 330 هکتار کل تولیدات میوه های گرمسیری این شهرستان 2 هزار و یک صد تن مربوط به میوه انبه است.

وی به تولید 6 هزار و 600 تن انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ فروت و نارنج در شهرستان نیکشهر اشاره کرد و اذعان داشت: یونجه، شبدر، سورگوم و خصیل عمده نباتات علوفه ای نیکشهر است.

رییسی با اشاره به اینکه از مجموع 51 هزار و 500 تن محصولات زراعی شهرستان نیکشهر 33 هزارتن مختص تولید نباتات علوفه ای است، بیان داشت: کشاورزان سالیانه با بهره گیری از آب مازاد قنوات و رودخانه ها 700 هکتار برنج کشت و تقریباً 3 هزار تن شلتوک تولید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 60 درصد از مردم نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول بکارند

بیش از 60 درصد از مردم نیکشهر در بخش کشاورزی مشغول بکارند