مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 12:452021-11-13اجتماعي

نبود نیروی انسانی 13 کتابخانه خوزستان را به تعطیلی کشاند


سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: این استان 207 باب کتابخانه دارد که 13 کتابخانه آن به دلیل نداشتن نیرو تعطیل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدغدغه مند بودن خود را در نشست های مختلف نشان دادند و تاکید داشتند که وضعیت کتاب و کتابخوانی باید در کشور بهتر از اینها شود که این دغدغه داشتن، کار مسئولان فرهنگی استان را سخت می کند.

وی با بیان اینکه اگر در خوزستان صحبت از حوزه فرهنگ شود نوک پیکان تنها به سمت چند دستگاه خواهد رفت، تصریح کرد: البته نهاد خانواده و وزارت آموزش پرورش نیز دخیل هستند اما دستگاه های فرهنگی که قانون گذار برای آنها تکلیف مشخص کرده مانند نهاد کتاب خانه ها، وزارت ارشاد، حوزه هنری، معاونت فرهنگی شهرداری و سایر ارگان ها که باید مورد توجه قرار بگیرند.

حسین زاده با اشاره به تأسیس نهاد کتاب خانه ها در 17 سال گذشته بیان کرد: یکی از شاخصه های نهاد، استخدام های تخصص محور و جوان است که نیروهای استان نیز متخصص و جوان هستند، 70 درصد نیروها با رشته های کتابداری مشغول به فعالیت هستند؛ نهاد کشور با بدنه جوان و برنامه ریزی، نگاه خاصی به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

وی، تعداد کتاب خانه های کشور را سه هزار و 567 باب برشمرد و گفت: از این تعداد 207 باب کتابخانه فعال در خوزستان است که 13 باب آن بنا به دلایلی از جمله نداشتن نیروی انسانی تعطیل هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود نیروی انسانی 13 کتابخانه خوزستان را به تعطیلی کشاند

نبود نیروی انسانی 13 کتابخانه خوزستان را به تعطیلی کشاند