مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 11:052021-11-13پزشكي

ایران بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه را دارد


مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: در حال حاضر ذخیره سازی خون بیش از 170هزار نمونه در کشور انجام شده که بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه است.

- مرتضی ضرابی امروز شنبه (22آبانماه) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت روز جهانی خون بند ناف برگزار شد، با اشاره به ارزش و کاربرد بانک سلول های بنیادی خون بند ناف اظهار کرد: یکی از منابع سلول های بنیادی بند ناف است که طی دوران بارداری مجرای ارتباط بین مادر و جنین است و می تواند اکسیژن و مواد غذایی را به جفت انتقال دهد.

وی افزود: خون بندناف مملو از سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری هایی که منشأ خونی دارد موثر باشد.

مدیرعامل شرکت بن یاخته های خون بند ناف رویان در رابطه با روند و نحوه ذخیره سازی خون بند ناف عنوان کرد: نمونه خون بندناف بلافاصله بعد از تولد نوزاد از جفت جداسازی شده و در کمتر از 24 ساعت به بانک خون منتقل می شود که بعد از جداسازی سلول های بنیادی در تانک های ذخیره سلول قرار داده می شود.

وی ادامه داد: تانک های ذخیره سلول های بنیادی حاوی نیتروژن مایع است که می تواند برودت سلول ها را تا منهای 196 درجه و برای مدت طولانی حفظ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه را دارد

ایران بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه را دارد