مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 07:152021-11-13اقتصادي

فاجعه در کمین؛ فرونشست دشت نیشابور 20 برابر استاندارد جهانی


مدیر امور منابع آب منطقه ای ناحیه نیشابور می گوید: وقوع پدیده فرونشست در دشت نیشابور با میانگین نشست سراسری 86 میلیمتر در سال تقریبا 20 برابر حد نشست نهایی قابل قبول جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نیشابور، نخستین  نشانه های پدیده فرونشست زمین در دشت نیشابور سال 1385 بروز و ظهور پیدا کرد و اکنون بعد از گذشت 15 سال این فروچاله های عمیق و طویل آشکارا در قسمت های غربی و به تدریج در نقاط مرکزی نیشابور دیده می شوند؛ فروچاله هایی که کشاورزی، دامپروی، محیط زیست، حیات وحش، خطوط راه آهن، آب، گاز، تاسیسات و بنا های این شهر را تهدید می کند.

در سال های اخیر با افزایش و گسترش پدیده فرونشست زمین دیگر لازم نیست برای دیدن شکاف های دشت نیشابور از شهر خارج شده و به منطقه ای دوردست و خالی از سکنه بروم، برای دیدن یکی از فروچاله های دشت نیشابور، 5 کیلومتر بعد از زیارتگاه فضل بن شاذان به مسیر راه روستای جیلو می روم، فروچاله ای عمیق و طویل که به جز عمق زیاد و رعب آورش، ناباورانه تا مسیر راه آهن تهران - مشهد گسترش یافته و دهان باز کرده است.

میزان فرونشست دشت نیشابور 20 برابر استاندارد جهانی  مدیر امور منابع آب منطقه ای ناحیه نیشابور در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، اظهار می کند: ایجاد شکاف های طولی وتشکیل فروچاله ها آخرین مرحله تغییر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه در کمین؛ فرونشست دشت نیشابور 20 برابر استاندارد جهانی

فاجعه در کمین؛ فرونشست دشت نیشابور 20 برابر استاندارد جهانی