مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 04:452021-11-13پزشكي

درمان 71 نوع بیماری با خون بند ناف جنین


یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که امروزه تقریباً در درمان 71 نوع بیماری بشر می توان از خون بند ناف استفاده کرد، گفت: در کشور ما نیز چند بیماری ازجمله کم خونی ارثی، - سرطان خون حاد یا لوسمی و کم خونی آپلاستیک در کودکان، به طور روزمره با کمک سلول های بنیادی درمان می شوند.

مریم حیدری بهاروند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خون بند ناف، خونی است که بعد از تولد در بند ناف و جفت باقی مانده و معمولاً دور ریخته می شود، در حالی که می توان با نگهداری آن برای سال های طولانی به افراد نیازمند پیوند مغز استخوان کمک کرد.

وی ادامه داد: این خون غنی از سلول های بنیادی است که می توانند بسیاری از بیماری های خطرناک ازجمله سرطان را درمان کنند.

حیدری با اشاره به این که نگهداری این خون به دو صورت عمومی و خصوصی انجام می شود، عنوان کرد: شما می توانید خون بند ناف فرزندتان را با پرداخت هزینه در بانک های خصوصی فقط برای خانواده خود نگهداری کنید یا بدون پرداخت هیچ هزینه ای با اهدای آن به بانک های عمومی به درمان افراد غریبه کمک کنید.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: 100 هزار سلول بنیادی در هر سی سی خون بند ناف یا ژله وارتون خونی است که بعد از زایمان در طناب ناف باقی می ماند، این خون تیره رنگ است و حجم آن به طور متوسط به 60 سی سی می رسد، البته به ندرت حجم آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان 71 نوع بیماری با خون بند ناف جنین

درمان 71 نوع بیماری با خون بند ناف جنین