مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-12اقتصادي

احیای پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع سمنان


رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای پوشش گیاهی در سطح 24 هزار هکتار از مراتع این استان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدابوالفضل ولییی اظهار کرد: عملیات احیای پوشش گیاهی (عملیات بیولوژیک) در مراتع استان سمنان انجام شده است.

وی افزود: در راستای احیای پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع آب زیرزمینی، افزایش علوفه تولیدی و توسعه گونه های گیاهی دارویی و صنعتی، عملیات احیای پوشش گیاهی با عنوان عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیم زارهای کم بازده و ذخیره نزولات آسمانی در مراتع شهرستان های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدی شهر، دامغان، گرمسار و میامی در سطح بیش از 24 هزار هکتار از سال 1395 تاکنون اجرایی شد.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: از سطح عملیات احیایی انجام شده در مراتع استان بیش از 18 هزار هکتار به توسعه گیاهان دارویی- صنعتی بومی استان اختصاص یافته که نقش مهمی در اشتغال زایی و افزایش درآمد مرتع داران و بهره برداران از مراتع و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع سمنان

احیای پوشش گیاهی 24 هزار هکتار از مراتع سمنان