مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-11سياسي

چرا مطالعه آمریکا مهم است؟/ اشکال ندارد اگر کتابهایتان تا بخورد


محمد ملاعباسی دربخش تفکر انتقادی برنامه چراغ مطالعه گفت: به جا گذاشتن رد خودتان در کتابها مثل تا خوردن یا خط خوردگی به آنها حس زندگی می دهد و من آن را توصیه می کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در دومین شب از هفته هشتم سری جدید برنامه چراغ مطالعه کتاب مرثیه ای برای رویایی آمریکایی نوشته نوام چامسکی با حضور ثمانه اکوان مترجم و پژوهشگر حوزه کتاب مورد نقد وبررسی قرار گرفت.

نجفی سخنانش را با اکوان اینگونه آغاز کرد که چه بلایی بر سر این سرزمین پاکان آمده است؟ اکوان گفت: آمریکایی ها چون عهد عتیق و عهد جدید را با هم دارند خودشان را قوم یهودی می دانند که می خواستند اورشلیم خودشان را آنجا بنا کنند و راحت عبادات خودشان را انجام دهند.

در نهایت چون سرزمین جدیدی کشف شده بود تجار و ثروتمندان همگی سوار برکشتی شدند و به آمریکا رفتند تا به نوعی به اتوپیای خود بروند.

وی افزود: از همان اول هم قرار نبود قانون اساسی آمریکا دموکراسی در این کشور به وجود بیاورد و کسانی که به آمریکا رفته بودند از دوچیز هراس داشتند؛ از ظلم و استبداد و قیام بردگان و قیام مردمی.

به همین خاطر تلاش شد که نخبگان برای کل مردم تصمیم بگیرند.

نجفی سپس پرسید چرا اساسا آمریکا و مطالعات آمریکا مهم است؟ اکوان پاسخ داد: من تحصیلات دوره کارشناسی ارشدم مطالعات آمریکا بود و چیزی که از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مطالعه آمریکا مهم است؟/ اشکال ندارد اگر کتابهایتان تا بخورد

چرا مطالعه آمریکا مهم است؟/ اشکال ندارد اگر کتابهایتان تا بخورد