مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 15:002021-11-10اجتماعي

حیات وحش بیجار موثر در جذب توریسم و اکوتوریسم


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: همجواری سایت تکثیر و پرورش حیات وحش با روستای تاریخی و گردشگری صلوات آباد می تواند نقش مؤثری در جذب توریسم و اکوتوریسم برای استان و شهرستان ایفا کند.

- بهرام نصراللهی زاده امروز (19 آبان) در جریان بازدید از پروژه های انجام شده و روند اجرایی پروژه هایی که به زودی به بهره برداری می رسند در سایت تکثیر و پرورش وحوش شهرستان بیجار اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار ویژه برای محوطه سازی، آسفالت راه دسترسی و سایر نیازهای فعلی سایت در نظر خواهد گرفت.

علی اصغر هدایت زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار ضمن تشکر از تأمین اعتبارات احیاء زمین کاشت یونجه، حفر چاه و سایر طرح ها؛ اضافه کرد: با توجه به مشکلات و کمبودهای موجود در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش و سایت، خواستار نگاه ویژه مسئولین استان و مساعدت های لازم برای تخصیص اعتبار مربوطه در راستای حفاظت بهینه از طبیعت و حیات وحش می باشیم.

منطقه حفاظت شده بیجار حدود 32 هزار هکتار مساحت دارد و بخاطر تنوع گونه های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستاندارانی همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگانی همچون کرکس مصری، کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر به فردترین مناطق حفاظت شده کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات وحش بیجار موثر در جذب توریسم و اکوتوریسم

حیات وحش بیجار موثر در جذب توریسم و اکوتوریسم