مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-10پزشكي

خیز شیوع سرخک در ایران


بیماری سرخک مانند سایر بیماری های عفونی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و به سرعت می تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود - رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن تشریح برنامه واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در کشور، گفت: به دنبال افزایش تعداد موارد ابتلا به سرخک به 85 نفر در اوایل امسال، در وزارت بهداشت برنامه ریزی شد تا در منطقه جنوب و شرق کشور به عنوان منطقه ای که بیشترین ریسک تردد اتباع بیگانه و انتقال بیماری وجود دارد، عملیات واکسیناسیون تکمیلی را انجام دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محسن زهرایی با اشاره به انجام برنامه تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخجه، گفت: در حال حاضر در مناطق جنوب شرق کشور این برنامه را دنبال می کنیم.

در مورد بیماری سرخک در سال 1398 جزو سه کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه در زمینه کنترل بیماری بودیم و موفق شدیم از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه حذف ویروس سرخک و سرخجه را دریافت کنیم که این نشان دهنده وضعیت خوب کنترل بیماری در کشورمان است و امیدواریم این موضوع ادامه دار باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیماری سرخک مانند سایر بیماری های عفونی محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و به سرعت می تواند از کشوری به کشور دیگر منتقل شود، اظهار کرد: همانطور که می دانید سرخک مسری ترین عامل بیماری زای شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز شیوع سرخک در ایران

خیز شیوع سرخک در ایران