مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:502021-11-10اجتماعي

ناقوس مرگ یوز ایرانی در کویر خراسان جنوبی به صدا درآمد


مالچ پاشی اکنون در یکی از مهم ترین زیستگاه های یوز ایرانی در خراسان جنوبی انجام می شود که این موضوع می تواند طبیعت و محیط زیست و گونه های گیاهی و جانوری منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

- فرید فروزانفر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ریزگردها؛ یکی از مسائل مهم زیست محیطی شهرهای ما به خصوص شهرهای جنوب غربی کشور بوده که کانون آنها ابتدا کشور عراق و عربستان و سوریه بود اما جدیدا در داخل کشور نیز ایجاد می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای معماری بیان کرد: ریشه ریزگردها خشکسالی سال های اخیر و تغییرات اکولوژیکی حاصل از احداث سدها در مسیر رودخانه ها و خشک شدن باتلاق ها و تالاب هاست و یکی از علل اصلی ایجاد ریزگرد در کشور عراق و خاورمیانه، پایبند نبودن ترکیه به معاهدات بین المللی و تسلط این کشور بر آب دجله و فرات و احداث سدهای فراوان بر روی رودخانه است که باعث ایجاد و تشدید پدیده ریزگرد در تعدادی از کشورهای خاورمیانه از جمله عراق، سوریه و ایران شده است.

وی با بیان اینکه از دست رفتن رطوبت خاک، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی و تضعیف پوشش گیاهی از مهم ترین عوامل ایجاد ریزگرد هستند، تصریح کرد: مقابله با ریزگرد راهکار کوتاه مدت ندارد؛ راهکارهای کوتاه مدت پیشنهادی برای این معضل فقط در مواقع بسیار اضطراری و خاص توصیه می شود که معمولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناقوس مرگ یوز ایرانی در کویر خراسان جنوبی به صدا درآمد

ناقوس مرگ یوز ایرانی در کویر خراسان جنوبی به صدا درآمد