مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 12:052021-11-09سياسي

استان زنجان نیازمند چاه های بحرانی برای استفاده درمواقع ضروری است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: استان زنجان نیاز به چاه های بحرانی برای استفاده در مواقع لزوم دارد ولی با این وجود در استان چاه آب برای مواقع بحرانی وجود ندارد.

- ، اسماعیل افشاری ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از آب استان در محل استانداری زنجان، به افت سطح آب های زیرزمینی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طرح سد سازی در استان زنجان با تاخیر نسبت به سایر استان ها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سد سازی در استان با بی پولی دولت ها و اقدامات مقابله ای با سد سازی هم زمان شد، اظهار کرد: امسال 137 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه امسال برای 115 حلقه چاه مجاز کنتور هوشمند نصب شده است، افزود: سطح آب های زیرزمینی دشت ابهر یک متر و 20 سانتی متر کاهش داشته است که میزان کاهش سطح آب دشت ابهر از زمان شروع مطالعات 40 متر بوده است.

افشاری تاکید کرد: سطح آبی دشت زنجان 50 سانتی متر کاهش یافته و سطح آب های زیرزمینی دشت زنجان از آغاز مطالعات تا به امروز 23 متر افت کرده و آب های سطحی استان خط قرمز است.

وی با بیان اینکه 95 درصد آب صنعت نیز از آب های زیرزمینی تامین می شود، ابراز داشت: باید مدیریت مصرف آب در استان مورد توجه همه مردم قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان زنجان نیازمند چاه های بحرانی برای استفاده درمواقع ضروری است

استان زنجان نیازمند چاه های بحرانی برای استفاده درمواقع ضروری است