مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 10:202021-11-09سياسي

حرمت شکنی ها و نا کارآمدی ها


سوال این است امروز که گرفتار مشکلات و محرومیت عدیده و ناکار آمدی دراداره جامعه شدیم آیا احتمال نمی رود حداقل یکی از علل و عوامل آن ، ریشه در همین ناسپاسی ها و بی حرمتی ها نسبت به بزرگان ، - پایگاه خبری جماران: این ایام مصادف با چهلم رحلت علامه ذوالفنون مرحوم آیت الله حسن زاده آملی ( رضوان الله تعالی علیه) است.

در رمز موفقیت این عالم عارف ، فیلسوف و دانشمند اخلاقی آمده است که در احترام به استادان اهتمام ویژه داشت و از آنها با عظمت یاد می کرد ؛ خود نقل کرده است شبی در محضر آیت الله الهی قمشه ای بودم ، خطاب به من فرمود آقای حسن زاده تو عاقبت به خیر می شوی ، پرسیدم از کجا فهمیدید؟ گفت به خاطر احترامی که به استادان خود می کنی.

بعد علامه شعرانی به ایشان یاد آوری کرده بود کسانی که به علمای بزرگ بی احترامی و بی اعتنایی کنند، اولین اثر منفی اش این است که ازعلم آنها محروم می شوند.

احترام به استاد و تکریم بزرگان یکی از اصول پذیرفته شده و هزار ساله در حوزه های علمیه شیعی است و ریشه در کتاب و سنت اهل بیت علیهم السلام دارد فلذا همه فقها وعلما در طول تاریخ به آن ملتزم بودند و در مرحله بعد به شاگردان و طلاب توصیه می فرمودند.

حضرت امام خمینی چه در دوران استادی و مبارزات و چه بَعد از پیروزی انقلاب به این سیره اهتمام داشت در فرصت های مقتضی شبیه همی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرمت شکنی ها و نا کارآمدی ها

حرمت شکنی ها و نا کارآمدی ها