مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 08:202021-11-09اقتصادي

حمایت از بازار سرمایه به قیمت تشدید تورم؟!


رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در حالی حمایت از بازار سرمایه را مد نظر دارند که وزارت اقتصاد فعلا از انتشار اوراق برای تامین کسری بودجه به دور از تشدید تورم گذشته است و بانک مرکزی، - کنترل تورم را کنار گذاشته و به فکر تشکیل کمیته ای با سازمان بورس است تا سیاست های پولی و مالی را پیوند بزند که به اعتقاد کارشناسان، این کمیته نوید خوشی برای تورم به همراه ندارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با آغاز فعالیت دولت سیزدهم، تورم از سوی رییس دولت، خط قرمز اعلام شد و به دستگاه های اجرایی کشور دستور داد از هرگونه اقدام تورم زا پرهیز کنند و بر دوش وزارت اقتصاد به عنوان مهم ترین وزارتخانه اقتصادی کشور نیز، وظیفه تامین کسری بودجه بدون ایجاد تورم گذاشته شد.

از آنجا که فشار تحریم ها، درآمدهای نفتی را کاهش داده است و استقراض از بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی نیز نتیجه ای جز چاپ پول و رشد تورم ندارد، تنها گزینه پیش روی دولت برای تامین کسری بودجه، انتشار اوراق است که دولت عملکرد خوبی در فروش اوراق طی دو مرحله نسبت مراحل قبلی از ابتدای سال نشان داد و در حراج هفدهم و هجدهم معادل 24 هزار و 140 میلیارد تومان اوراق فروخت.

در این بین، پس از برگزاری آخرین حراج برای فروش اوراق دولت در 30 شهریورماه، بحث هایی از سوی فعالان بازار سرمایه مبنی بر تاثیر انتشار اوراق بر سقوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از بازار سرمایه به قیمت تشدید تورم؟!

حمایت از بازار سرمایه به قیمت تشدید تورم؟!