مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-09اجتماعي

تالاب هیرم، نگینی چشم نواز در جنوب فارس/فصل میزبانی هیرم فرا رسید


تالاب هیرم شهرستان اوز که به عنوان نگین گردشگری جنوب فارس معرفی می شود همزمان با فصل پاییز میزبان پرندگان مهاجری است که از چند روز پیش برای زمستان گذرانی خود به سوی این تالاب آمده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اوز، تالاب ها محیط هایی هستند که مشخصه آنان چیزی میان خشکی و آب است، ممکن است همواره دارای آب باشند یا اینکه گاه خشک و گاهی دارای آب باشند.

تالاب بکر و زیبای هیرم(hirm) در فاصله حدود 35 کیلومتری شهرستان اوز استان فارس، در حد فاصل رشته کوه قلات در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار گرفته است و طبیعت چشم نوازی که دارد باعث پیدایش روستاهای کوره، هیرم، قلات و گلار در مجاورت خود شده است .

هیرم به عنوان نگین گردشگری و از جاذبه های منحصر به فرد زیست محیطی در جنوب استان فارس محسوب می شود،تالابی دائمی و چشم نواز در گرم و خشک ترین منطقه جنوبی استان فارس با تنوع زیستی بی نظیر در وسعت 4 هزار هکتاری با عمق 3 متری و دارای آب شور است که با جاذبه های چشم نواز چشم به راه طبیعت گردان است.

  جوشش چشمه های آب گرمی که در نزدیکی تالاب هیرم قرار گرفته اند  از جاذبه های مختص این تالاب بی نظیر است که همواره گردشگران بسیاری را چه برای تفریح و چه درمان به خود جلب می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب هیرم، نگینی چشم نواز در جنوب فارس/فصل میزبانی هیرم فرا رسید

تالاب هیرم، نگینی چشم نواز در جنوب فارس/فصل میزبانی هیرم فرا رسید