مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-09پزشكي

جوانی جمعیت با کاهش سقط جنین عمدی در مشهد/ «نفس» از سقط 30 جنین پیشگیری کرد


رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 30 مادر باردار تحت حمایت مرکز مردمی نفس هستند که با مداخله همکاران ما از سقط جنین خود منصرف شدند و از سقط 30 کودک معصوم پیشگیری شد و حدود دو ماه آینده اولین نوزادی که از سقط آن پیشگیری شده متولد خواهد شد.

- محسن ذاکریان در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در راستای افزایش جمعیت مرکز نفس برای جلوگیری از سقط فرزندان سالم توسط والدین راه اندازی شده است و از خردادماه سال جاری در روز ملی جمعیت، جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مجموعه نفس یک مرکز مردمی است ولی تحت نظر بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری فعالیت می کند، عنوان کرد: متاسفانه آمار بالایی در سقط فرزندان سالم در کشور داریم و رویکرد اصلی این مرکز، پیشگیری از سقط است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل متعددی که در حوزه جمعیت وجود دارد، مسأله سقط است، ادامه داد: طبق آمارهای رسمی روزانه بیش از هزار سقط در کشور داریم که از این تعداد، تقریبا 2/2 درصد سقط خودبه خودی، 3 درصد سقط قانونی و 95 درصد سقط جنایی هستند.

ذاکریان عنوان کرد: 97 درصد از سقط های جنایی(غیرقانونی)، مربوط به بارداری های مشروع هستند که به دلایل مختلفی مانند کم بودن یا زیاد بودن سن مادر، داشتن دو فرزند و نخواستن فرزند سوم، فاصله کم با فرزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانی جمعیت با کاهش سقط جنین عمدی در مشهد/ «نفس» از سقط 30 جنین پیشگیری کرد

جوانی جمعیت با کاهش سقط جنین عمدی در مشهد/ «نفس» از سقط 30 جنین پیشگیری کرد