مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 04:252021-11-09اجتماعي

ذخیره 3 میلیون مترمکعب سیلاب در بندهای آبخیزداری اصفهان


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در بارندگی های اخیر حدود 3 میلیون مترمکعب سیلاب در بندهای آبخیزداری این استان ذخیره شد.

- ابوطالب امینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سازه پخش سیلاب روستای ابیازن در شهرستان نطنز در بارندگی های اخیر حدود 200 هزار مترمکعب آبگیری کرد، اظهار داشت: برغم بارش های خوب در این شهرستان، بسیاری از سازه های آبخیزداری از جمله در روستاهای اریسمان و خالدآباد آبگیری نشد زیرا به علت خشکی زمین جریان سیلابی به بندها نرسید.

وی با اشاره به اینکه وقوع سیلاب بیشتر در کمشچه شهرستان برخوار و جاده حسن آباد- رامشه در شرق اصفهان بود، افزود: سیلاب در رامشه خسارت جزیی برجا گذاشت اما بندها در این منطقه نیز آبگیری شد در کمشچه نیز در حوضه ای که بارندگی بود طرح آبخیزداری نداشتیم اما سیلاب در سازه محدوده برخوار به سمت شاهین شهر مهار شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه سازه های آبخیزداری در مناطق غربی استان از جمله خوانسار، گلپایگان، فریدن و فریدونشهر در بارندگی های اخیر خیلی کم آبگیری شد، اضافه کرد: سایر مناطق استان از جمله شهرستان کاشان با وجود بارش های بیش از 30 میلیمتر به دلیل خشک بودن زمین سیلاب رخ نداد و بندهای آبخیزداری آبگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 3 میلیون مترمکعب سیلاب در بندهای آبخیزداری اصفهان

ذخیره 3 میلیون مترمکعب سیلاب در بندهای آبخیزداری اصفهان