مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 23:052021-11-08بين الملل

اندیشکده آمریکایی: کره شمالی به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد


کره شمالی به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک اندیشکده آمریکایی روز دوشنبه ادعا کرد که کره شمالی به فعالیت کارخانه مهم غنی سازی اورانیوم خود ادامه می دهد که حاکی از رشد مداوم ذخایر مواد مورد استفاده برای ساخت سلاح های اتمی در این کشور است.

پروژه موسوم به بیاند پارالل در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی مستقر در واشنگتن، با استناد به تصاویر ماهواره ای اخیر گزارش داد که کارخانه کنسانتره اورانیوم پیونگ سان فعال است و در حال تولید کنسانتره اورانیوم است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ به نقل از این گزارش، این تصاویر ماهواره ای که بین ماه های آوریل و اکتبر، به دست آمده است: کارخانه اصلی کنسانتره اورانیوم پیونگ سان را نشان می دهد که به فعالیت های خود مطابق با تولید کنسانتره اورانیوم و تلاش ها برای نگهداری مداوم آن، ادامه می دهد .

این اندیشکده آمریکایی مدعی شد که برخی از پنل های سقف یک ساختمان شست وشو و طبقه بندی در کارخانه پیونگ سان به دلیل خرابی جایگزین شده اند که گفته می شود ناشی از متراکم شدن بخار اسید در سطح زیرین پنل های سقف است .

این گزارش همچنین ادعا کرد که کارخانه پیونگ سان تنها تولیدکننده تایید شده کنسانتره اورانیوم است که به کیک زرد نیز معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده آمریکایی: کره شمالی به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد

اندیشکده آمریکایی: کره شمالی به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد