مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 11:352021-11-08اقتصادي

استقبال بخش خصوصی از احداث 10 هزار مگاواتی نیروگاه تجدیدپذیر


معاون وزیر نیرو از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احداث 32هزارمگاوات نیروگاه تجدیدپذیر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح در حال دریافت مصوبه شورای اقتصاد هستیم.

- ، محمود کمانی، رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت 900 مگاواتی انرژی های تجدیدپذیر در ایران گفت: از این ظرفیت نیروگاهی، 310 نیروگاه بادی، 390 نیروگاه خورشیدی و مابقی در بخش نیروگاه برق آبی کوچک، زیست توده و توربین های انبساطی است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط 30 درصد انرژی کشورها با استفاده از نیروگاههای تجدیدپذیر تأمین می شود، گفت: علی رغم ظرفیت بالایی که در کشور برای توسعه این نیروگاه ها وجود دارد، آمار فعلی اصلاً مناسب نیست و باید بدانیم در نگاه بلندمدت نمی توانیم انرژی کشور را تنها با تکیه بر سوخت های فسیلی تأمین کنیم.

رییس سازمان ساتبا گفت: در کشور ما امکان احداث 100 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و 40 هزار مگاوات نیروگاه بادی وجود دارد، اما ما هنوز به هزار مگاوات هم نرسیده ایم.

کمانی افزود: برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در گذشته مسیری به نام خرید تضمینی وجود داشت که در آن مسیر، برق تولیدشده از نیروگاه های تجدیدپذیر با قیمت تعیین شده از سوی وزارت نیرو خریداری می شد که این روش به دلیل کمبود منابع با مشکل مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال بخش خصوصی از احداث 10 هزار مگاواتی نیروگاه تجدیدپذیر

استقبال بخش خصوصی از احداث 10 هزار مگاواتی نیروگاه تجدیدپذیر