مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 08:302021-11-08اقتصادي

واردات برنج با توجه به آمار واقعی نیاز مردم انجام شود


نائب رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: اگر واردات برنج بر اساس آمار واقعی نیاز مردم انجام شود می تواند رضایتمندی کشاورز و مصرف کننده را به همراه داشته باشد.

- اظهار کرد: امسال خشکسالی در سراسر کشور اتفاق افتاد و این مسئله تاثیر بسیاری بر تولید محصولات کشاورزی و افزایش قیمت ها مخصوصاً برنج گذاشته است.

نائب رییس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور نداشتن آمار تولید در رابطه سطح زیرکشت و همچنین نیاز واقعی مصرف کشور است، افزود: براساس آخرین آمار چیزی حدود 35 الی 40 کیلوگرم مصرف سرانه برنج در کشور برای هر فرد است که با توجه به خشکسالی و کاهش تولید برنج دولت با توجه به کمبودی که مواجه بوده ایم برای واردات باید به موقع ورود پیدا می کرد.

یوسفی ادامه داد: اگر آمار واقعی تولید کشت برنج در کشور را داشته ایم و دولت هم به موقع واردات را اقدام می کرد شاهد افزایش قیمت برنج نبودیم.

وی با اشاره به اینکه فصل برداشت قیمت محصولات اصولاً کاهش می یابد، افزود: امسال با توجه به تصمیم دولت برای عدم واردات در یک بازده زمانی و کمبودهای به وجود آمده در حوزه تولید ما شاهد افزایش قیمت برنج در این ایام بودیم.

نائب رییس اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان یک ضرورت است و قیمت ها باید به نوعی متعادل باشد تا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات برنج با توجه به آمار واقعی نیاز مردم انجام شود

واردات برنج با توجه به آمار واقعی نیاز مردم انجام شود