مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-08سياسي

ذبح کرامت انصاف و مروت در دومینوی افزایش حقوق ها


حمید ایماندار به نظر می رسد در فضای مطالبات افزایش حقوق کارمندان دولت جوانب اخلاقی و دینی از سوی دولتمردان و مردم مغفول مانده است.

راقم این سطوری در این مختصر بر آن است چند خطی در این حوزه بنگارد به امید متذکر شدن خود و عموم جامعه ایمانی که فرمود و ذکر فان الذکری تنفع المومنین.

1.

نکته ابتدایی که به نظر محل اتفاق اصحاب نظر باشد نظام پرداختی نامتوازن کارمندان دولت است که سال ها سال با وجود تلاش های ستودنی دولتمردان هنوز به توازنی مقبول نرسیده است.

به دیگر سخن مبنای کار از ابتدا نااستوار بوده از باب نمونه برخی نهاد ها و وزارتخانه ها با پرداخت حقوق های سنگین و مزایای قابل توجه شکاف های حقوقی عموم کارمندان دولت را دامن زده اند؛ لذا به نوعی در ادوار مختلف شاهد نظام معیوب نا هماهنگ و غیرمنصفانه پرداختی ها کارمندان بوده ایم.

2.

کرامت و عزت نفس انسان و به ویژه اهل ایمان از مقولات مورد تاکید دین و روایات است از این رو فراهم آوردن ملزومات معیشتی در حد کفاف به گونه ای که کرامت نفس کارمندان را تامین نماید از وظایف اصلی حکمرانان نظام اسلامی است.

از این منظر لزوم تعیین کف حقوق متناسب با شرایط اقتصادی موجود و به نحوی که کرامت و عزت نفس کارمندان حداقلی بگیر را تضمین کند امری اجتناب ناپذیر می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح کرامت انصاف و مروت در دومینوی افزایش حقوق ها

ذبح کرامت انصاف و مروت در دومینوی افزایش حقوق ها