مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 06:352021-11-08اقتصادي

زنجانی ها اتصالات وسایل گازی را بررسی کنند


مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: اتصالات وسایل گازی در فصل سرما ضروری است.

- نادر رابطی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر رعایت موارد مربوط به نصب بخاری در این فصل، اظهار کرد: مسمومیت با گاز منوکسید کربن؛ کشنده ترین مسمومیت غیرعمدی در کشور است و شیوع آن در فصل سرما به دلیل فعالیت وسایل گازسوز افزایش می یابد، به همین خاطر از مردم درخواست می شود مراقب روزهای سرد پیش رو باشند.

وی افزود: مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی، مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونوکسید ایجاد شده و به وسیله انواع وسایل گازسوز مانند بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی ذغال ایجاد می شود.

اغلب این مسمومیت ها که با شروع فصل سرد سال دیده می شود؛ به دلیل نبود تهویه مناسب در یک مکان است که اگر دودکش یا تهویه یک مکان مسدود باشد، گاز کربن مونوکسید منتشر شده و موجب مسمومیت و در نهایت مرگ می شود.

این مسئول ادامه داد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک پزی برای گرمایش، به کارگیری روشنایی گازی به مدت طولانی به ویژه در فضای بدون تهویه، آبگرمکن های دیواری و زمینی به ویژه وقتی که دودکش مناسب ندارند، ضعف در دودکش شومینه، معیوب بودن مشعل شوفاژ، خودروی روشن در پارکینگ، نبودن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجانی ها اتصالات وسایل گازی را بررسی کنند

زنجانی ها اتصالات وسایل گازی را بررسی کنند