مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 06:102021-11-08سياسي

آخرین وضعیت تنها باغ شهری باقی مانده بندرعباس اعلام شد


 اخیرا خبری با عنوان تخریب باغ تاریخی بندرعباس، در فضای مجازی منتشر شده است و در خبرها آمده که  این باغ در محله تاریخی نایبند شمالی، تنها باغ شهری باقی مانده در بندرعباس است که طبق قرار قبلی امروز کمیسیون ماده 5 رای به تغییر کاربری آن دهد و در آستانه ی تخریب قرار گرفته است.

- اصغر حسین پور صبح امروز (17 آبان ماه) بیان کرد: این باغ با حدود 8 هزار مترمربع متعلق به یکی از شهروندان است که در طرح تفصیلی مصوب که ملاک عمل شهرداری در صدور مجوزها است بخشی از این ملک حدود 800 متر فضای سبز، بخشی از آن کاربری فرهنگی و بخشی مسکونی و مابقی شبکه معابر تعریف شده هست.

این مقام مسئول بیان کرد: از ابتدای سال1400 مالک درخواست می دهد که براساس طرح تفصیلی، شهرداری آن قسمت مسکونی را تفکیک انجام دهد و درخواست تغییر کاربری نبوده است و در راستای ماده 101 قانون اصلاحیه شهرداری ها، بیان شده که شهرداری برابر مفاد طرح تفصیلی و طرح جامع، سرانه ها را بررسی و با مالک توافق می کند و عملیات تفکیک صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا مغایرت بین درخواست مالک و طرح تفصیلی وجود ندارد و از آن زمان تاکنون این درخواست در سیکل اداری نگه داشته شد که بتوانیم کل ملک رو تملک کنیم و باغ و محیط فوق را حفظ کنیمکه تا امروز به سرانجام نرسیده و وکیل قانونی صاحب ملک به شدت با این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت تنها باغ شهری باقی مانده بندرعباس اعلام شد

آخرین وضعیت تنها باغ شهری باقی مانده بندرعباس اعلام شد