مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-06پزشكي

نادیده گرفتن حقوق جامعه پزشکی در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک


معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: نواقص موجود در طرح نسخه نویسی الکترونیک پزشکان را با معضلات متعددی مواجه کرده و می توان گفت حقوق جامعه پزشکی در اجرای این طرح نادیده گرفته شده است.

- ، علی سالاریان با اشاره به این که نسخه نویسی الکترونیک یک نیاز روز بوده و پیشرفت فناوری اقتضا می کند که بتوانیم نسخه نویسی الکترونیک را جایگزین روندهای سنتی نسخه نویسی کنیم؛ اظهار کرد: اجرای این مهم می تواند خطاهای نسخه نویسی کاغذی را که گاهی اوقات منجر به اشتباهات غیرقابل جبران می شود؛ کاهش دهد.

وی افزود: اگر نسخه نویسی الکترونیک به درستی اجرا شود، پزشکان می توانند به سوابق بیمار مراجعه و تاریخچه سلامت افراد را مشاهده کنند؛ همچنین با حذف کاغذ از روند نسخه نویسی سنتی کمک شایانی به سالم نگه داشتن محیط زیست نموده ایم.

وی با اشاره به این که نسخه نویسی الکترونیک کنترل بیمه ها و دولت را بر روندهای درمانی بسیار افزایش داده و از هدر رفت منابع جلوگیری می کند، ادامه داد: روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور با اشکالات زیادی روبرو بوده که منجر به نارضایتی و اعتراضات فراوان از سوی جامعه پزشکی و مردم شده است.

سالاریان به عدم بستر سازی مناسب و پیش بینی های مطلوب به منظور اجرای نسخه نویسی الکترونیکِ واحد در کشور اشاره کرد و گفت: نسخه الکترون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نادیده گرفتن حقوق جامعه پزشکی در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

نادیده گرفتن حقوق جامعه پزشکی در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک