مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 10:052021-11-06دانش

آزمایشگاه بیماری های نوپدید در همدان افتتاح شد


آزمایشگاه جامع بیماری های نوپدید در شهر همدان با اعتبار 30 میلیارد تومان از طریق منابع دانشگاه و اعتبارات ملی افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز آزمایشگاه جامع بیماری های بازپدید و نوپدید ویروسی همدان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی با همراهی استاندار، فرماندار، معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تحقیقات و فناوری دانشگاه، درمان، غذا و دارو و مدیر مرکز بیماری های بازپدید و نوپدید ویروسی و مدیر روابط عمومی دانشگاه وسرپرست حوزه ریاست دانشگاه افتتاح شد.

استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی و پژوهشی بیماری های بازپدید و نوپدید ویروسی، تشخیص بیماری های ویروسی منتقله از آب در همدان برای اولین بار در ایران محقق می شود.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه این مرکز پوشش غرب کشور را به عهده دارد گفت: آزمایشگاه بیماری های بازپدید و نوپدید ویروسی با توجه به اهمیت روزافزون ویروس ها و بیماری های ناشی از آن و شرایط حال حاضر دنیا ایجاد و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز قادر است هر روز 5 هزار نمونه را بررسی و جواب دهی کند، گفت: تشخیص ویروس ها، میکروب ها و باکتری های آب در این مرکز انجام می شود که در نوع خود در غرب کشور و در کشور منحصر بفرد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه بیماری های نوپدید در همدان افتتاح شد

آزمایشگاه بیماری های نوپدید در همدان افتتاح شد