مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-06اجتماعي

رشد 10 درصدی شمار آهوها در منطقه مند بوشهر


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آماربرداری اخیر از افزایش حدود 10 درصدی جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده مند نسبت به پارسال خبر می دهد.

- ایسنا/بوشهر رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آماربرداری اخیر از افزایش حدود 10 درصدی جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده مند نسبت به پارسال خبر می دهد.

خسرو درویشی اظهار کرد: قسمت های جلگه ای و دشتی منطقه حفاظت شده مند و پارک ملی دیر- نخیلو، بستر مناسبی را جهت زیست انواع گونه های ارزشمند جانوری اعم از پرندگان، خزندگان و پستانداران فراهم کرده است که در این میان پستانداران ارزشمندی از جمله آهو، گربه جنگلی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گراز و.

در این زیستگاه حضور دارند.

آهوان که شاخصترین گونه منطقه هستند زیبایی خاصی به طبیعت منطقه داده اند و از محورهای اساسی در برنامه ریزی های مدیریتی منطقه هستند.

وی افزود: جمعیت آن ها در یک دهه اخیر با نوساناتی روبرو بوده و از جمله پس از سیل گسترده اواخر سال 95، جمعیت این گونه مهم کاهش چشمگیری داشت.

اما خوشبختانه با تدابیر حفاظتی و هراستی لازم و حضور و فعالیت قابل تقدیر شبانه روزی مأموران اجرایی سختکوش این منطقه در کنار همکاری جوامع محلی در چند سال گذشته جمعیت کنونی آهوان نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 10 درصدی شمار آهوها در منطقه مند بوشهر

رشد 10 درصدی شمار آهوها در منطقه مند بوشهر