مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-06اجتماعي

اکوسیستم میقان، مدیون پرندگان


نامگذاری روز استانی درنا فرصتی برای توجه بیشتر به محیط زیست و تنوع زیستی و نگاهی خاص به ارزش پرندگان و اهمیت آنها در چرخه زیستی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند سالی است که 15 آبان ماه تحت عنوان روز استانی درنا به دلیل وجود ظرفیت بالای تالاب میقان و همچنین حضور هزاران پرنده در فصول سرد سال، مورد توجه فعالان محیط زیست و مردم قرار گرفته است.

مراسم گرامیداشت روز درنا از سال 88 با پیشنهاد تشکل زیست محیطی سبزاندیشان اراک و با هدف آشنایی و آموزش، بهره برداری پایدار از تالاب میقان، تأکید بر ارزش زیستگاهی و اکولوژیکی میقان و اهمیت حفظ این منطقه و مهاجرین آن با حضور دوستداران و سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.

رضا میرزایی مدیرکل خفاظت محیط زیست استان مرکزی در این خصوص گفت: یکی از دغدغه های زیست محیطی در استان، جلب توجه مسئولان و مردم به حفاظت و احیای تالاب میقان است.

این تالاب علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی و جانوری فراوان، دارای گونه های متعدد گیاهی همچون قره داغ است که از شاخص ترین گونه ها در بیابان زدایی به شمار می رود و می تواند جلوی ورود ریزگردها را به اراک بگیرد.

از دیگر جاذبه های تالاب میقان حضور سالانه بیش از 90 گونه پرنده مهاجر در این تالاب در فصول سرد سال است که اکثریت آنها درنای خاکستری هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکوسیستم میقان، مدیون پرندگان

اکوسیستم میقان، مدیون پرندگان