مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-06اقتصادي

دو ریشه تورم مزمن اقتصادی ایران/عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک های خصوصی


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای حل تورم نباید به دنبال علت های محدود زمانی و مقطعی بود، بلکه نیازمند انضباط در سیاست های پولی و مالی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع ارزش پول با حضور بیژن پناهی زاده معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور ؛ غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ؛ حمید آذرمند کارشناس اقتصادی و شهریار صادقی کارشناس اقتصادی 14 آبانماه از بر بانک های خصوصی یکی از دلایل کاهش ارزش پول ملی است پناهی زاده معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور در ادامه این برنامه خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی دارای دلایل بسیاری است که بستگی به کشور مربوطه دارد.

برخی مسائل به سیاست های اقتصادی آن دولت در کشور یا کشوری که قصد دارد به دلیل ترازی که می خواهد برای صادرات داشته باشد، برای حمایت از تولید و صادرات به طور مصنوعی ارزش پول ملی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری نفتی است، افزود: کشورهای نفتی به خصوص جهان سومی توسط قدرت های بزرگ برای منابع ارزی خود تحت فشار می باشند.

کشورهایی که متکی بر فروش نفت هستند، بیشتر مصرف کننده می باشند و بیشتر منابع  حاصل از فروش نفت خود باید صرف خرید جنگ افزار یا خرید کالا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو ریشه تورم مزمن اقتصادی ایران/عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک های خصوصی

دو ریشه تورم مزمن اقتصادی ایران/عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک های خصوصی