مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-06بين الملل

تنش جدید میان اتحادیه اروپا و انگلیس


اتحادیه اروپا و انگلیس بار دیگر با هم دچار اختلاف شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، اتحادیه اروپا می گوید انگلیس بعد از توافق برکسیت هیچ اقدامی برای دستیابی به مصالحه با این اتحادیه در خصوص تجارت با ایرلند شمالی نکرده است.

ماروش سفروویچ کمیسر و نایب رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز جمعه 5 نوامبر و پس از دیدار با دیوید فراست وزیر برکسیت انگلیس ، با اعلام این مطلب گفت: این روزها چیزهای زیادی درباره ماده 16 می شنویم.

بگذارید شفاف کنیم که استفاده از ماده 16 برای مذاکره مجدد در مورد پروتکل عواقب جدی در پی خواهد داشت.

انگلیس بارها هشدار داده در صورتی که اتحادیه اروپا پیشنهادات بهتری به این کشور ارائه ندهد، ممکن است اقدامات موسوم به ماده 16 را آغاز کند.

طبق ماده 16 هر یک از طرفین اجازه دارند در صورتی که توافقات بر تجارت پسابرکسیت اثر منفی شدید بر منافع آنها داشته باشد، اقدامات یک جانبه را دستور کار خود قرار دهند.

به عبارت دیگر این بند به طرفین اجازه می دهد در صورتی که احساس کنند بخش هایی از توافق پسابرکسیت برای آنها مشکلات اقتصادی، اجتماعی و یا اکولوژیکی خاصی به بار می آورد، آن بخش ها را تعلیق کنند.

دیوید فراست پس از دیدار با آقای سفروویچ احتمال استفاده فوری از این پروتکل را رد کرد ولی در عین حال تصریح کرد که لندن می خواهد از بروکسل پیشنهادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش جدید میان اتحادیه اروپا و انگلیس

تنش جدید میان اتحادیه اروپا و انگلیس