مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-06اقتصادي

اشتغالزایی و ارزآوری با تولید «گل رُز»/ تولید 500 هزار شاخه گل در خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اینکه از ابتدای امسال تاکنون امسال 500 هزار شاخه گل در استان تولید شده، گفت: تولید گل رُز 4 میلیارد تومان درآمد در سال جاری نصیب بهره برداران این بخش کرد.

-  غلامرضا قوسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های متوالی، لزوم تغییر الگوی کشت به جهت تغییر اقلیم به سمت گیاهان کم آب خواه و افزایش تولید از مقدار معین آب مصرفی و تمایل کشاورزان به جهت تکنولوژی جدید، تولید گل در گلخانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تعداد گلخانه های زیرکشت گل رُز و گل و گیاهان زینتی گلدانی و آپارتمانی را 26 واحد اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 83 هزار گل زینتی و آپارتمانی در واحدهای پروش گل به مساحت 3 هکتار تولید شده است.

ارزآوری 2 میلیاردی گل و گیاهان زینتی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد: 36 نفر در زمینه تولید گل های زینتی و آپارتمانی در استان فعال هستند و ارزش گل ها و گیاهان زینتی تولید شده در این مدت 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شده است.

تولید سالانه یک میلیون شاخه گل قوسی سطح زیر کشت گل رُز در خراسان جنوبی 1.

5 هکتار و مربوط به 2 گلخانه واقع در بیرجند است، مطرح کرد: سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار شاخه گل رُز در این گلخانه های هیدروپونیک تولید می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی و ارزآوری با تولید «گل رُز»/ تولید 500 هزار شاخه گل در خراسان جنوبی

اشتغالزایی و ارزآوری با تولید «گل رُز»/ تولید 500 هزار شاخه گل در خراسان جنوبی