مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 12:352021-11-05سياسي

صلح یاران در مساجد محله، هیئت های صلح وسازش تشکیل می دهند


رییس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف کشور گفت: باید مساجد خانه صلح و سازش بین مردم باشد و صلح یاران در مساجد محله، هیئت های صلح را تشکیل می دهند.

- ، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی ظهر جمعه در مراسم اعطای احکام صلح یاری اعضای ستاد صبر شهرستان بویراحمد افزود: هر مسجد اختلاف درون آن محله را رسیدگی کنند و سعی کرده با صلح و سازش دعاوی را به خاتمه برسانند.

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که مسجد خانه صلح و سازش، آشتی و خانه اصلاح رابطه بین آنها است، گفت: هجدهم آبان ماه، سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف بوده و با عنوان روز صلح و سازش نامگذاری شده است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: کسانی که مایل باشند در عرصه های داوری میانجیگری و سازش مشارکت کنند، می توانند ثبت نام کرده و در این ستاد مشارکت کنند.

وی افزود: این افراد، پس از گزینش و اخذ پروانه های لازم می توانند مجوز مداخله قانونی در اختلافات را به دست آورده و فعال شوند.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در دوره جدید جهشی در این عرصه انجام می شود، گفت: در لایحه جدید شورای حل اختلاف که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، زمینه جذب نیروها به زودی به تصویب نهایی خواهد رسید و مسئله تعیین تکلیف همکاران در شوراهای حل اختلاف به سرانجام مطلوبی، برای استخدام خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلح یاران در مساجد محله، هیئت های صلح وسازش تشکیل می دهند

صلح یاران در مساجد محله، هیئت های صلح وسازش تشکیل می دهند