مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-04سياسي

شهید برزگر نماد ایستادگی و مقاومت بود


معاون ستاد لشکر عاشورا در زمان جنگ گفت: شهید شاپور برزگر یکی از فرماندهان عالی رتبه لشکر عاشورا و نماد ایستادگی و مقاومت بود.

- جواد صبور از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات والفجر 4 در دشت وسیع و دره شیلر بوقوع پیوست و این دشت میان شهر مرزی بانه و مریوان با فرورفتگی خاصی که از خاک عراق به داخل ایران دارد، در گذشته و در تاریخ جنگ تحمیلی منطقه مهمی به شمار می رفت.

وی ادامه داد:عملیات والفجر 4 در سه مرحله با هدف وصل این بلندی ها به یکدیگر در خط خودی، از روز 27 مهرماه 1362 به مدت 33 روز در منطقه جبهه شمالی سلیمانیه و پنجوین انجام شد.

معاون ستاد لشکر عاشورا در زمان جنگ با بیان اینکه ارتش عراق در عملیات والفجر 4 متحمل خسارات زیادی شد، تصریح کرد: ارتش عراق در طول این عملیات 10 فروند هواپیما، یک فروند بالگرد، بیش از90 دستگاه تانک و نفربر زرهی، 200 دستگاه خودرو و انبوهی از سلاح و مهمات خود را از دست داد و پنج دستگاه تانک و نفربر، 10 دستگاه لودر و بولدوزر، 200 دستگاه خودرو سبک و سنگین، 20 قبضه سلاح ضدهوایی سام 7 ، تعدادی وسایل مخابراتی، مهمات و سلاح های سبک و سنگین از دشمن به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد.

صبور با اشاره به اینکه نزدیک هزار نفر از نیروهای عراقی در عملیات والفجر 4 اسیر رزمندگان اسلام شدند، بیان کرد: یکی از پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید برزگر نماد ایستادگی و مقاومت بود

شهید برزگر نماد ایستادگی و مقاومت بود