مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-04اقتصادي

مشکلات «پسته» زنگ خطر معیشت 5 میلیون نفر را به صدا درآورده است


مشکلات ناشی از چند نرخی بودن ارز، بلاهای طبیعی و خشک شدن سالانه یک هزار هکتاری باغات پسته زنگ خطر برای معیشت 5 میلیون نفر از فعالان این بخش در کشور را به صدا درآورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان در شرایطی برگزار شد که مسؤولان و کارشناسان نسبت به صدا درآمدن زنگ خطر برای معیشت 5 میلیون نفر در کشور به علت بروز مشکلات در بحث صادرات پسته هشدار دادند.

پسته 1.

5 میلیارد دلار گردش مالی دارد رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: بخش پسته متشکل از صادرکنندگان بزرگ و خوشنام، تولیدکنندگان، کشاورزان و صنایع پسته است و 27 استان با پسته مرتبط هستند و این محصول بخشی از اقتصادشان را تشکیل می دهد.

سیدمهدی طبیب زاده بیان داشت: 5 میلیون نفر شامل 400 هزار خانوار با پسته در ارتباط هستند و پسته یک و نیم میلیارد دلار گردش مالی دارد و ارزآور و اشتغالزا در استان کرمان و کشور است.

دشمن ما، رقیب پسته ماست وی ادامه داد: رقابت امری طبیعی و لازمه حضور در بازارهای بین المللی است، اما در بحث پسته شاهد این هستیم که دشمن ما رقیب ماست و علاوه بر اینکه باید با پسته آمریکا رقابت کنیم بلکه می خواهد راه را بر پسته ایران به هر شکلی ببندد و این در حالی ست که تولید رو به افزایش پسته آمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات «پسته» زنگ خطر معیشت 5 میلیون نفر را به صدا درآورده است

مشکلات «پسته» زنگ خطر معیشت 5 میلیون نفر را به صدا درآورده است