مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-04بين الملل

روزنامه وال استریت: البرهان یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرد


یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، رییس شورای نظامی سودان تنها یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرده و رییس دستگاه اطلاعات مصر نیز به خارطوم رفته و برکناری نخست وزیر را خواستار شده بود.

- یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، رییس شورای نظامی سودان تنها یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرده و رییس دستگاه اطلاعات مصر نیز به خارطوم رفته و برکناری نخست وزیر را خواستار شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت آمریکا، عبد الفتاح البرهان، رییس شورای نظامی سودان پس از دیدار با جفری فلتمن، فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا و یک روز قبل از کودتا علیه حاکمیت و به دست گرفتن قدرت، پنهانی به مصر سفر کرده بود.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: همچنین قبل از کودتا در سودان، عباس کامل، رییس دستگاه اطلاعات مصر در خارطوم با البرهان دیدار و از دیدار با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان خودداری کرده بود.

سه منبع آگاه به این روزنامه گفتند، عباس کامل در دیدار با البرهان ضمن ابراز نارضایتی مصری ها از حمدوک به دلیل تعاملش با اتیوپی در پرونده سد النهضه، به او تاکید کرده بود که حمدوک باید کنار برود .

این منابع افزودند: عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر در سفر مخفیانه البرهان به این کشور به او تضمین هایی داد و البرهان نیز به محض بازگشت به سودان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه وال استریت: البرهان یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرد

روزنامه وال استریت: البرهان یک روز قبل از کودتا پنهانی به مصر سفر کرد