مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 12:202021-11-03اقتصادي

فیل ماهی صید شده در آستانه اشرفیه شرایط تکثیر نداشت


مدیرکل شیلات گیلان با انتقاد از اظهارات نادرست درباره فیل ماهی صید شده در آستانه اشرفیه، گفت: بر اساس نظر کارشناسان شیلات این ماهی شرایط لازم برای تکثیر را نداشت.

- با اشاره به حواشی به وجود آمده در خصوص کشته شدن یک قطعه فیل ماهی صید شده در یکی از صیدگاه های پره آستانه اشرفیه، اظهار کرد: فیل ماهیان حداکثر تا 150 کیلو و میانگین سنی متوسط 30 سال قابلیت تکثیر و بازگشت به دریا را دارند.

وی افزود: فیل ماهی صید شده در یکی از صیدگاه های پره صیادی استانه اشرفیه بیش از 250 کیلوگرم وزن و میانگین سنی 40 سال داشت.

مدبری تاکید کرد: متاسفانه اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در رسانه ملی موجب شد اطلاعات نادرست به مردم داده شود در حالی که شیلات به عنوان متولی امر صید و تکثیر ماهیان بوده و نظر تخصصی کارشناسان شیلات باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل شیلات گیلان تصریح کرد: به دلیل بالا بودن وزن فیل ماهی و همچنین وضعیت نامساعد جسمانی و بی حالی ماهی، تنها خاویار آن استحصال شد.

مدبری با بیان اینکه متاسفانه حاشیه های بسیاری در فضای مجازی به خصوص از سوی فرد یا افراد غیرفنی و غیرمتخصص ایجاد شده که هیچکدام از موارد انعکاس یافته با اصول و استانداردهای مربوط به عملکرد تولید ماهیان خاویاری منطبق نیست، افزود: ضمن تکذیب موارد انتشاریافته در فضای مجازی تمام اظهارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیل ماهی صید شده در آستانه اشرفیه شرایط تکثیر نداشت

فیل ماهی صید شده در آستانه اشرفیه شرایط تکثیر نداشت